سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی شخصی مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی

 

نام:مهتاب

نام خانوادگی:کرامتی

تاریخ تولد:1349/7/25

محل تولد:ملایر

تحصیلات:کارشناسی رشته میکروبیولوژی

 

بیوگرافی مهتاب کرامتی

 

بیوگرافی مهتاب کرامتی

 

مهتاب کرامتی متولد 25 مهر 1349 در ملایر میباشد. مهتاب کرامتی شیخ الاسلامی تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی بــا مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی بــه پایان رساند.

مخالفت خانواده بــا بازیگری ام:

آن زمان کــه ما می خواستیم بــه کلاس بازیگری برویم بــایــد بــا خانواده هایمان می جنگیدیم تــا بــه ما اجازه رفتن بــه ایــن دوره ها را بدهند. خانواده خود من بــه هیچ عــنــوان راضی نبودند من بازیگر شوم. نگاه خانواده ها بــه سینما طور دیگری بود. الان علاوه بر تغییر نوع نگرش تعداد کلاس های بازیگری هم زیاد شده و مقوله بازی راحت و در دسترس است. در آن دوره ما بــایــد کلی تست می دادیم و هــر کسی را هم قبول نمی کــردنــد کــه حــتـی بــه راحتی تست دهد.

از زمانی کــه بــه یاد دارم کار کرده ام؛ وقتی دانشجو بودم؛ تدریس خصوصی می کردم؛ در آزمایشگاه دانشگاه نــیــز مشغول بــه کار بودم. همیشه یاد گرفتم کــه بــایــد کار کنم. پول توجیبی ام را از پدرم می گرفتم ولــی همیشه کارم را هم انــجـام می دادم.

ازدواج مهتاب کرامتی:

من سال ها پیش ازدواج کردم. زندگی خیلی خوبی هم داشتم. در واقع چــون در سن پایین ازدواج شکل گرفت موفقیت آمیز نبود. امــا هنوز از حال هم باخبر هستیم. امــا خب ایــن بزرگ شدن ما در 2 روند متفاوت شکل گرفت و در نهایت مسیر ما از هم جدا شد.

بابک ریاحی پور همسر سابق مهتاب کرامتی یکی از معروف ترین نوازنده های ایرانی بــا ساز تخصصی گیتار باس اســت و در زمینه موسیقی راک فعالیت می کند. او در آلمان موسیقی را آموخته؛ آن را در ایران ادامه داده و بــا خواننده هایی مثل محمد نوری و گروه هایی مثل اوهام و آویژه کــه نوعی موسیقی تلفیقی را دنبال می کــرد ه اند؛ همکاری داشته است.

فعالیت مهتاب کرامتی در یونیسف
انتخاب من بــرای عــنــوان سفیر یونیسف بــه رشته تحصیلی من کــه «میکروبیولوژی» اســت و مقوله ایدز. در واقع آشنایی من بــا یونیسف برمی گردد بــه کمپینی کــه بــا آن ها همکاری کردم. من نمی دانستم چیزی بــه اسم «سفیر صلح» در ایران وجود دارد؛ امــا خوشبختانه خوش شانسی من بود کــه ایــن آشنایی اتفاق افتاد و دغدغه ام دیده شد.
واقعیت ایــن اســت من بــرای ایــن کمپین و موارد اینچنینی زمان می گذاشتم؛ یعنی فــقــط بــه عــنــوان یک نماد و دوستدار بــه ایــن همکاری نگاه نکردم. ما بــرای کار وقت می گذاریم؛ خیلی بیشتر از روزهای اول. بعد از آن؛ کار من جدی تر شــد و تبدیل شدم بــه سفیر حسن نیت یونیسف کــه در شاخه های مختلف کار می کــنــد و HIV (ایدز) یکی از آن هاست.

مهتاب کرامتی طراح لباس
زندگی من از راه بازیگری سپری می شود؛ کارهای جانبی مثل طراحی لباس را کــه داشتم هم کنار گذاشته ام؛ در یونیسف هم کــه بــه صورت داوطلبانه کار می کنم؛ دستمزد من یک دلار در سال است. همیشه می گویم آن یک دلار هنوز هم بــه من پرداخت نشده (می خندد). بــه هــر حال درآمد من بــرای زندگی ارتزاق از سینماست.

سال 1375 دوره بازیگری را در کلاسهای آزاد بازیگری می گذراند و همان جا بــرای ایفای نقش هلن در فیلم – مجموعه مردان آنجلس انتخاب می شود.

سال 1377 در فیلم مردی از جنس بلور بــه کارگردانی سعید سهیلی ایفای نقش می کــنــد کــه نمی تواند درخششی برایش محسوب شود.

یک سال پــس از آن در فیلم مومیایی 3 و مرد بارانی بازی می کند. اولین فیلم کمدی خوش ساخت بــا بازی پرویز پرستویی بود کــه جای کار چندانی بــرای او بــه نقش یک دلال عتیقه نداشت.

پس از آن در فیلم سینمایی مرد بارانی بــه کارگردانی ابوالحسن داودی و در کنار فرامرز قریبیان بــه ایفای نقش پرداخت. خلاصه داستان :دکتر هادی بارانی؛ از سال ها پیش تلاش می کــنــد بــا کمک داروهای گیاهی؛ راهی بــرای درمان سرطان بیابد….

مریم مقدس باز هم یک اثر تاریخی مذهبی بــه کارگردانی شهریار بحرانی بود. کــه بــه صورت فیلم/ مجموعه تلویزیونی ساخته شــد و بهشت از آن تو تجربه ای متفاوت از علیرضا داوودنژاد بود کــه بازی خوب کرامتی بــه آن جلوه داد.

سال 1380 تنها بــه بازی در مجموعه تلویزیونی خاک سرخ می پردازد کــه اولین تجربه تلویزیونی حاتمی کیا محسوب می شود. او نقش یک زن جنوبی کــه بــه دنبال دخترش می گردد بــرای دومین بار رویاروی پرویز پرستویی قرار می گیرد کــه شاید تــا بــه امروز بهترین بازی کرامتی در یک اثر محسوب می شود.

پس از آن در سال 1381 در اکشن ملاقات بــا طوطی همراه بــا ماهایا پطروسیان و محمدرضا فروتن ظاهر می شــود کــه دومین همکاری او علیرضا داوودنژاد محسوب می شود. شاه خاموش در سال بعد بــه کارگردانی همایون شهنواز تجربه ناموفقی تاریخی بود و نتوانست هیچ موفقیتی چــه از لحاظ تجاری و چــه از لحاظ هنری بــرای او در پی داشته باشد.

مهتاب کرامتی بــرای بازی در فیلم عصر یخبندان کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در دوره سی و سوم جشنواره فیلم فجر سال 1393 شــد ولــی سیمرغ را باران کوثری از آن خود کرد.

خلاصه فیلم :در عصر یخبندان خارپشت ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کـنـنـد امــا کنار هم باشند و بــه هم گرما بدهند؛ خارپشت ها تنها جاندارانی بودند کــه در عصر یخبندان زنده ماندند.

فیلم شناسی:
فیلم شناسی
1393 مزار شریف
1393 عصر یخبندان
1393 ارغوان
1393 جامه دران
1392 اشباح
1392 ناخواسته
1391 فرزند چهارم
1390 آذر
1390 زندگی خصوصی آقا و خانم میم
1390 اسب حیوان نجیبی است
1389 چیزهایی هست کــه نمی دانی
1389 آلزایمر
1388 آدم کش
1388 شبانه روز
1387 بیست
1387 دوزخ برزخ بهشت
1387 تردید
1386 آتش سبز
1386 زن ها فرشته اند
1385 آدم
1385 پاداش سکوت
1385 حس پنهان
1383رستگاری در هشت و بیست دقیقه
1383 هشت پا
1382 شاه خاموش
1382 ملاقات بــا طوطی
1379 بهشت از آن تو
1378 مرد بارانی
1378 مومیایی 3
1377مردی از جنس بلور

مجموعه های تلویزیونی
1379-80  خاک سرخ
1379      مریم مقدس
1376-77 مردان آنجلس

جوایز

او در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن مکمل را بــرای بازی در فیلم بیست بــه دست آورد.

 

عکس مهتاب کرامتی

 

عکس مهتاب کرامتی

 

همسر مهتاب کرامتی

(جدا شده)

 

همسر مهتاب کرامتی